Gästblogg del 7 - Festen är snart här!

Efter en låååång vinter med negativa inlägg och klagande på allt mellan himmel och jord, är äntligen segern här.

Triumfen är säkrad. Sommaren är här.

Visst är det helt fantastiskt?

Jag har haft det kämpigt under våren med det växlande vädret, framför allt under början på maj då hela Norrbotten var beläget av snöstorm en hel helg. Då började jag nästan tvivla på om det finns någon rättvisa i denna vår värld.

Lyckligtvis var fallet så även i år, och det gick som det alltid gjort. Sommaren, den ljusa sidan, segrade över vintern och de mörka krafterna.

Nu går vi mot ljusare tider med student- och examensfirande med allt vad det innebär. Men den största festen drar självklart igång den åttonde juni. Jag hoppas att ni vet vad jag talar om.

FOTBOLLS-EM!!!

Sverige-paket med mängder av souvernirer är inhandlat, TV-soffan har aldrig varit skönare, Vuvuzelan är avdammad och bildskärmen på plattvn poleras mycket noga varje dag.

Det är bara några ynka dagar kvar. Knappt en vecka.

Helt obegripligt monumentalt roligt.

Jag skriver detta med den ryska nationalsången dånandes i hörlurarna och tangentbordet var blött av tårar redan efter tredje raden på detta inlägg.

Avslutningsvis tänker jag bara ge er lite tips på tilltugg som man kan förtära framför alla EM-matcher under den kommande månaden (ja det håller faktiskt på nästan en hel månad).

Berras mattips för en optimal fotbolls-upplevelse:

1. På toppen av listan hittar vi självklart det klassiska och det bästa. Trocadero, 3-4 liter per match räcker (minst åtta när Sverige spelar). Till detta funkar i princip allt eftersom trocadero gifter sig bra med det mesta ( OBS!!! EJ GRÖNSAKER ELLER ANDRA GRÖNA FÖREMÅL OBS!!!). Min personliga favorit är dock lite färgglatt godis och någon bra och onyttig chipssort.

2. Sunes-burgare är aldrig fel. Funkar bra att ta hem och käka framför TV:n, det är testat av mig med crew och fungerar klockrent. Tips, desto mer dressing desto bättre. Och inga grova bröd, okej?

3. Tacos. Vi har vår hjälte i landslaget med nummer åtta på ryggen som nu går in för sitt femte(!) mästerskap i den blågula dressen. Anders "taco" Svensson, alltså "taco-anders". Därför är tacos en självklar maträtt inför samtliga Sverige-matcher. Frågor på det?

4. Valfritt. Välj det som ni tycker är bäst, om det mot all förmodan inte är någon av dessa tre här ovanför.


Så, hoppas ni blivit lite klokare nu. Med detta tackar jag för mig denna gång och önskar er ett trevligt mästerskap. Vi kommer garanterat höras under sommaren, vare sig ni vill eller inte.

LÄNGE LEVE SOMMAR, FOTBOLL...


...OCH ANDERS SVENSSON!!!

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0