Gästblogg del 6 - Vem bryr sig?

Ni är få men trogna. Hej på er igen, det har blivit dags för ännu ett inlägg på denna mycket allvarliga och seriösa blogg. Bloggens ägare verkar ha försvunnit för gott, eller är det bara internet i Jävre som inte håller måttet? Hur som helst, jag får återigen rycka in med ett inlägg i min gästblogg-serie.

Nu kör vi.

Tydligen final i melodifestivalen på lördag. Ska börja med att hitta något positivt med detta. Det är sista tävlingen på svensk mark för det här året.

Och där tog det positiva slut.

Ni vet nog min inställning till spektaklet som varje år åker runt och förstör stad efter stad. Det är uselt, meningslöst och parodi på samma gång. Bara denna kombination får min mage att vända sig ut och in. Melodifestivalen har gått från att ha varit en underhållande musiktävling till en rysk cirkus utan varken röd tråd eller sammanhållning.

Snart rasar bygget samman och  då står Christer Björkman där i rosa tricot och skyller på TV4 som lagt Gladiatorerna på samma sändningstid.

Om man hänger med det minsta lilla i nyhets-världen så har man inte kunnat missa de senaste veckornas storm mot Björn Ranelids bidrag "Mirakel".

Det är så dåligt att det blir bra.

När han dessutom är motarbetad av hela svenska folket och ändå kvalificerar sig till final, kan jag inte undgå att glädja mig med Björn.

Bögarnas fest eller inte, på lördag skall det avgöras vem som får åka iväg till det stora Eurovision Song Contest och skämma ut sig.

Om det blir Thorsten Flinck eller Ulrik Munther, vem bryr sig?

På lördag röstar jag på Björn Ranelid.

Tio gånger.

// Berra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0