Gästblogg del 3 - Big Boy`s Milkshakemaskin

Hej igen! Efter ett hyfsat långt uppehåll är nu jag, berra, tillbaka för del 3 i min gästblogg-serie. Idag är det sannerligen ett mycket viktigt ämne som ska avhandlas.

Nu kör vi.

Big Boy, en mycket välbesökt och bra hamburger-restaurang i Piteå city. Personligen försöker jag besöka den frekvent då och då eftersom det är viktigt att värna om mångfalden på hamburgar-marknaden i Piteå.

Men det finns ett problem som har uppstått de senaste veckorna.

Som de allra flesta gatukök och restauranger nuförtiden, befogar även Big Boy över en milkshakemaskin. Den har varit ur funktion varje gång man varit där, man har fått klaga på den och allt har varit frid och fröjd.

Men nu har något gått fullständigt snett. Milkshakemaskinen fungerar, kunder kan som vanligt beställa milkshake och inga klagomål hörs längre.

Visst är det härligt att få avnjuta en härlig måltid med mycket fett och kalorier som direkt sätter sig på kroppen där det gör verkan. Men den största anledningen till varför man går på Big Boy är ju ändå att få klaga på milkshakemaskinen som är trasig.

Tyvärr är det alltså inte så längre. Men det är väl så det ska vara. Tiderna förändras, saker utvecklas och tekniken går framåt. Det låter hemskt, men så är det.

Även om jag aldrig kommer acceptera detta.

Ha det bra, månne veta om en del 4 dyker upp. Håll utkik mina vänner!

LÄNGE LEVE TRASIGA MILKSHAKEMASKINER!!!!!!!!!!!!

// Berra

Kommentarer
Postat av: julia

Kom igen nu,vi väntar på del 4!! ;)

2011-12-06 @ 22:55:25
Postat av: Jonte "Berra" Berglund

Julia: Hehe, kan inte utlova något. Men visst finns det möjlighet att det kommer en del 4, före jul är dock tveksamt!



Mvh Berra - ett levande kylskåp med för mycket fritid...

2011-12-09 @ 18:13:49
URL: http://luleberra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0