Gästblogg 12/7 del 2 - myggen som försvann

Berra här igen, det visade sig att det tidigare gästinlägget blev en dundersuccé. Så efter hundratals mejl och kaos i telefonen hela natten, har jag beslutat att en fortsättning på gästbloggarserien kommer redan idag.

I detta inlägg tänkte jag fortsätta på spåret "för lite att klaga på". Det är riktig högsommar nu och det är alldeles fantastiskt att gå utanför dörren på morgonkvisten och dra in den underbara luften. Men årets sommar har bara ett problem.

Var är alla mygg?

Det är vad jag undrar. Var är alla myggbett, alla klaganden på små surrande varelser i sovrummet under nätterna, alla panganden från hus till hus när svenska folket med livet som insats försöker ta död på de små blodsugarna. Myggen var här några veckor, men man hann ju knappt blinka så var de borta igen.

Sol och bad i all ära. Men den svenska sommaren handlar väl ändå till största del om att klaga på myggen. Det har i princip helt uteblivit i år, och det gör mig inte arg - bara så besviken.

Nu biter vi i det sura äpplet och laddar om inför sommaren 2012 då vi hoppas på en total orgie av mygg över hela landet.

Det kanske kommer en del 3, den som lever får se!

Ha det, hoppas vi ses!

LÄNGE LEVE MYGGEN!!!

// Berra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0