Gästblogg 12/7 del 1 - slasken som aldrig kom

Till att börja med måste jag få tacka herr Lindström för det stora förtroendet att släppa lös mig här på bloggen. Jag har fått fria tyglar, so here we go!

Ni kanske undrar över vem det är som skriver detta oerhört sofistikerade inlägg. Jonathan Berglund heter jag, men är mer känd som Berra. Till vardags håller jag till på luleberra.blogg.se där jag luftar mina tankar och åsikter kring den fantastiska sporten ishockey. Nu tänker jag däremot dela med mig av lite annat smått och gott, och jag ska fatta mig kort.

En av de bästa tiderna på året är perioden mellan vintern och sommaren då den så kallade "slasken" ger sig till känna.

"Slasken" uteblev dock i år, och detta har gjort mig och många andra "slask-älskare" mycket upprörda. Förutom att man har en sak mindre att klaga på så är det en hel del annat som man saknar. Inga blöta skor, inga överfulla torkskåp, inga maratonköer till biltvätten på Shell och det värsta av allt - inga gnälliga föräldrar som tjatar på sina barn om att låta bli att hoppa i de massiva gäggiga vattenpölar som bildas.

Det var lite av det jag ville lufta här ikväll. Det kan hända att det kommer en fortsättning någon gång i framtiden, då vi har något annat att klaga på. När återstår dock att se.

Hoppas vi ses!

LÄNGE LEVE SLASKEN!!!

// Berra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0